About: Résolution de problèmes multicritères (durée/sécurité) pour la conception de plans d'évacuation de personnes   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Praeses
Author
alternative label
  • Solving multicriteria problems (duration/safety) in order to design large scale evacuation evacuation planning
dc:subject
  • Durée
  • Analyse multivariée
  • Thèses et écrits académiques
  • Sécurité
  • Décision multicritère
  • Flots (dynamique différentiable)
  • Itération (mathématiques)
  • Évacuation des civils -- Modèles mathématiques
  • Routage (informatique)
  • Multicritère
  • Routage
  • Flot généralisé
  • Modèle macroscopique
  • Modèle microscopique
  • Réseau dynamique
  • Transbordement
  • Évacuation
  • Évacuation des civils -- Mesures de sécurité
preferred label
  • Résolution de problèmes multicritères (durée/sécurité) pour la conception de plans d'évacuation de personnes
Language
Subject
dc:title
  • Résolution de problèmes multicritères (durée/sécurité) pour la conception de plans d'évacuation de personnes
Degree granting institution
Opponent
note
  • The work presented in this thesis aims to propose methods for routing a mass population through a disturbed network whose data vary over time. This problem can be illustrated by disasters due to humans or natural events where people (potentially) affected have to leave their living places for a period of one to several days. In the literature, mass routing are often modeled as dynamic flow problems whose objective is to minimize the overall duration of the evacuation process from a set of gathering points towards another set of shelter locations. However few papers take into account the concept of safety during this routing nor deploying task forces that can secure or facilitate this process. In this context, the safety security can be seen as a danger affecting the quality of life of people we organize the trip. In this context, the safety can be seen as a danger that influence the health of the people we are trying to evacuate. Indeed, this hazardous event can be related to a radioactive cloud, a fire, a tsunami, an earthquake or a flooding which make some of paths becoming dangerous or less usable by evacuees.
  • Les travaux présentés dans cette thèse visent à proposer des méthodes de routage d’une population de masse à travers un réseau perturbé dont les données varient dans le temps pour l’aide à la conception de plan d’évacuation. Ce problème s’illustre parfaitement en cas de catastrophe d’origine humaine ou naturelle où les populations (potentiellement) impactées par ces sinistres doivent quitter leur lieux de vie pour une période pouvant aller d’un à plusieurs jours. Dans la littérature, ces routages de masse sont souvent modélisés comme des problèmes de flots dynamiques dont l’objectif est de minimiser la durée globale du transfert des individus depuis un certain nombre de points de départs dangereux vers des points d’arrivé sûrs. Toutefois, peu de travaux prennent en compte la notion de sécurité durant ce routage et encore moins le déploiement d’agents (policiers, sapeur-pompiers, ambulanciers,...) pouvant sécuriser et/ou faciliter le déplacement des personnes.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2016
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software