Attributes | Values |
---|
type
| |
Thesis advisor
| |
Author
| |
alternative label
| - The transformations of the relation between artist, artwork and spectator through the art of Joseph Beuys, Hélio Oiticica and Robert Smithson
|
dc:subject
| - Thèses et écrits académiques
- Art -- 1945-....
- Esthétique de la réception
- Environnement (art)
- Arts -- Publics
- Art conceptuel
- Smithson, Robert (1938-1973) -- Critique et interprétation
- Beuys, Joseph (1921-1986) -- Critique et interprétation
- art contemporain
- Oiticica, Hélio (1937-1980) -- Critique et interprétation
- art environnemental
- entropie fictionnelle
- expérience de l'art
|
preferred label
| - Les transformations de la relation artiste - oeuvre - spectateur à travers de l'art de Joseph Beuys, Hélio Oiticica et Robert Smithson
|
Language
| |
Subject
| |
dc:title
| - Les transformations de la relation artiste - oeuvre - spectateur à travers de l'art de Joseph Beuys, Hélio Oiticica et Robert Smithson
|
Degree granting institution
| |
note
| - The phenomenon of the transformation between art and the spectator had changed considerably the art world during the 1960's and 1970's and continues to do so until today. The notion of the art work, in relation to the art spaces, have been revaluated: They are considered very limited to express the desires of those artists that want to expand the notion and the art field as a whole. Therefore, a new social rapport took place in the cultural scene. My research is about this social phenomenon, studied through the artwork and the artist's creative experience of Joseph Beuys, Hélio Oiticica and Robert Smithson; three symbolic examples representing three different cultures: German, Brazilian and American. The process of transformation of the artist, in relation to his work and the spectator, is analyzed since the appearance of the first conceptual objects until the development of environmental art.
- Une recherche sur les transformations du rapport entre l'art et son spectateur qui ont profondément changé le monde de l'art dans les années 60-70 et dont la marque ne cesse de se faire sentir. « L’œuvre » et les espaces de l'art sont repensés: ils sont invariablement considérés trop limités pour pouvoir exprimer les désirs de ces artistes, qui veulent tous élargir la notion et le champ de l'art. C'est donc un rapport social inédit qui prend place dans la sphère culturelle. Il s'agit d'une étude de ce phénomène social à travers les productions et l'expérience de l'art de Joseph.Beuys, Hélio Oiticica et Robert Smithson, trois exemples emblématiques appartenant à trois cultures différentes : l'allemande, la brésilienne et l'américaine. Ce processus de transformation de l'attitude interne de l'artiste par rapport à son \"œuvre\" et au spectateur est analysé à partir du surgissement des premiers objets-concepts jusqu'au développement d'un art environnemental.
|
dc:type
| |
http://iflastandar...bd/elements/P1001
| |
rdaw:P10219
| |
has content type
| |
is primary topic
of | |
is rdam:P30135
of | |