About: Transmission et transformation identitaire, l'ambivalence du programme d'enseignement général à l'Université de Stanford (1920-1998)   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • American identity in general education courses at Stanford University (1920-1998), preservation versus transformation
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Identité collective -- États-Unis -- 20e siècle
  • Enseignement supérieur -- Finalités -- États-Unis -- 20e siècle
  • Stanford university -- Programmes d'études -- 20e siècle
preferred label
  • Transmission et transformation identitaire, l'ambivalence du programme d'enseignement général à l'Université de Stanford (1920-1998)
Language
Subject
dc:title
  • Transmission et transformation identitaire, l'ambivalence du programme d'enseignement général à l'Université de Stanford (1920-1998)
Degree granting institution
note
  • Core requirements generally involve interdisciplinary study in humanities and sciences. Their aim is to provide a shared cultural heritage and intellectual experience for all undergraduate students at a particular institution. Therefore they inherently contribute to the building of a common identity. We studuy the cultural contents of four successive general education courses at Stanford University from 1920 to 1998, and give an insight on American identity in relation to its context of production. Our findings reveal a double process through which certain features of the American identity are preserved and others transformed, insuring social continuity as well as social change. Though this duality implies tensions, it is also a proof of American dynamism and adaptability to the needs of the society of a time...
  • Les \"programmes d'enseignement général\" correspondent aux Etats-Unis aux programmes universitaires appelés \"core requirements\" ou \"general education courses\". Ils mettent en oeuvre un large éventail de sujets empruntés le plus souvent aux disciplines des sciences humaines. Ces cours sont enseignés dès la première année universitaire et parfois sur l'ensemble du cursus jusqu'au niveau graduate. Présents sous des formes très différentes dans la grande majorité des universités, ils reposent sur la volonté de transmettre à l'ensemble des étudiants une expérience et des références culturelles essentielles et communes. L'enseignement général est donc indissociable de sa vocation identitaire. Nous étudions le discours identitaire des quatre programmes qui se sont succédés à l'Université de Stanford au cours du XXe siècle et les liens qu'ils entretiennent avec leur contexte de production. L'histoire des origines de l'enseignement général est également rappelée...
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2001
has content type
Temporal Coverage
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software