About: Y-a-t-il encore des facteurs influençant la localisation des entreprises?, le cas de la région Provence-Alpes-Côte d'Azur   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Might there be even other factors influencing where businesses locate? The case of the region of Provence, Alps and the french Riviera
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Implantation (organisation)
  • Industrie -- Localisation -- Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)
  • Entreprises -- Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)
preferred label
  • Y-a-t-il encore des facteurs influençant la localisation des entreprises?, le cas de la région Provence-Alpes-Côte d'Azur
Language
Subject
dc:title
  • Y-a-t-il encore des facteurs influençant la localisation des entreprises?, le cas de la région Provence-Alpes-Côte d'Azur
Degree granting institution
note
  • During the twentieth century, important upheavals of the localisation of firms have been experienced by the Westerners countries. Methods and themes, which depend on regional science, spatial economy and industrial economy, have consequently changed. These changes are due to technical and technological mutations and also to economic and social alterations. More and more industries are getting footloose and traditional factors of localisation have gradually become less important whereas new factors are nowadays wanted by the firms. Attractiveness of territories is more and more becoming a key issue of economic policy and now territories must attract firms by helping at one and the same time those which go in search of localisation and local firms which are already established. These evolutions lead us to study the case of the attractiveness of the Provence-Alpes-Côte d'Azur Region.
  • Durant le XXe siècle, les questions de localisation des entreprises dans les pays occidentaux ont connu de grands bouleversements des méthodes et thèmes d'analyse, au croisement de la science régionale, de l'économie spatiale et de l'économie industrielle. A l'origine de ces changements, il y a bien sûr des mutations techniques et technologiques, mais aussi économiques et sociales. De plus en plus d'entreprises apparaissent \" footloose \", c'est-à-dire à localisation souple. Les facteurs de localisation dits traditionnels semblent avoir peu à peu perdu de leur importance au profit d'un ensemble de nouvelles caractéristiques. L'attractivité des territoires apparaît donc à présent comme un enjeu majeur des politiques économiques car ce sont eux qui doivent séduire les entreprises, que ce soit par des mesures en faveur des entreprises en quête de localisation ou du tissu économique local déjà existant. Ces évolutions nous conduisent à nous pencher sur le cas de l'attractivité de la Région Provence-Alpes-Côte d'Azur.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2007
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software