About: Carnavalesque de second degré dans l'oeuvre de Federico Fellini   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • SECOND DEGREE CARNIVALESQUE IN THE WORK OF FEDERICO FELLINI
dc:subject
  • Italie
  • Figure
  • Cinema
  • Thèses et écrits académiques
  • Fellini, Federico (1920-1993) -- Critique et interprétation
  • Carnavalesque
  • Carnavalesque -- Au cinéma
  • Carnavals -- Au cinéma
  • Recit
  • Cinema parlant (1960-) theorie et histoire du cinema
  • Fellini federico
preferred label
  • Carnavalesque de second degré dans l'oeuvre de Federico Fellini
Language
Subject
dc:title
  • Carnavalesque de second degré dans l'oeuvre de Federico Fellini
Degree granting institution
note
  • THE RESEARCH IS A STUDY OF THE CARNIVALESQUE SOURCES OF FEDERICO FELLINI'S CINEMATOGRAPHIC MOTIFS. THE CONCEPT OF CARNIVAL IS CONCEIVED ESSENTIALLY THROUGH THE WORKS OF M. BAKHTIN AND C. GAIGNEBET. WE ANALYSED - ON A CORPUS OF TWENTY FIVE FILMS THE MOTIFS ISSUED FROM CARNIVALESQUE TRADITION AND COMMENTED UPON THEIR SPECIFIC TRANSFORMATION DURING THE PROCESS OF INTEGRATION IN FELLINI'S CINEMATOGRAPHIC DISCOURSE. THE METHODOLOGY USED IS SEMIO-COGNITIVE. WE HAVE CONSIDERED THAT AT A NARRATIVE LEVEL THERE IS A COMMON SCHEMA TO MANY FILMS AND SEQUENCES. IN IS AN INITIATION SCENARIO WHICH IN SEVERAL TYPICAL CASES MANIFESTS ITSELF AS AN CARNIVALESQUE FARCE ACTIVATED UNDER THE GUIDANCE OF A FEMININE PRINCIPLE.
  • IL S'AGIT D'UNE ETUDE SUR LES SOURCES CARNAVALESQUES DES MOTIFS CINEMATOGRAPHIQUES DES FILMS DE FELLINI. LE CARNAVAL AUQUEL ON FAIT REFERENCE EST LU A TRAVERS LES TRAVAUX DE M. BAKHTINE ET C. GAIGNEBET. ON A DRESSEE UNE LISTE DES UNITES SYMBOLIQUES QUI SONT DERIVEES DE LA TRADITION DE CARNAVAL ET ON A ANALYSE, A CHAQUE OCCURRENCE DANS LE DISCOURS CINEMATOGRAPHIQUE FELLINIEN - SUR UN CORPUS DE VINGT-CINQ FILMS - LA MISE EN DISCOURS SPECIFIQUE, LES VARIANTES DE CHAQUE MOTIF, LA SIGNIFICATION CONVENTIONNELLE DE L'ELEMENT ET SA TRANSFORMATION DANS L'OEUVRE DU CINEASTE ITALIEN. LE TRAVAIL EST ORDONNE EN CHAPITRES TRAITANT LES THEMES DU CARNAVAL. CHAQUE CHAPITRE EST DIVISE EN SOUS CHAPITRES TRAITANT DES MOTIFS ET DES FIGURES DU FILM DE FELLINI. L'APPROCHE METHODOLOGIQUE EST SEMIO-COGNITIVE. LES PHENOMENES DE CARNAVAL CITES SONT REUNIS EN FONCTION D'UN \"AIR DE FAMILLE\" COMMUN. LE CONCEPT DE CARNAVAL EST CONCU SOUS UNE ACCEPTION ELARGIE ET COMPREND NON SEULEMENT DES PHENOMENES CANONIQUES, MAIS AUSSI DES CAS ATYPIQSUES COMME L'IMAGINAIRE ALCHIMIQUE. AU NIVEAU NARRATIF ON A DECELE LA PRESENCE D'UN SCHEMA COMMUN A PLUSIEURS FILMS OU SEQUENCES : UN SCENARIO D'INITIATION (QUI CONTIENT LA MORT RITUELLE, LE VOYAGE DANS UN AU-DELA ET LA RESURRECTION). CE SCENARIO SE MANIFESTE COMME FARCE ET, DANS LES CAS TYPIQUES, A LIEU SOUS LE SIGNE D'UN \"PRINCIPE FEMININ\".
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 1995
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software