About: Adolescents et institutions communautaires en immigration, de l'adaptation identitaire et scolaire chez les adolescents sud-coréens en France, approche clinique   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Adolescence and communautary institutions in immigration, of the identity and the school adaptations in Korean adolescents living in France, clinical approach
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Adaptation scolaire
  • Émigration et immigration
  • Identité (psychologie)
  • Identité (philosophie)
  • Adolescents -- France
  • Adolescents appartenant à des minorités -- France -- Psychologie
  • Coréens -- Acculturation -- France
  • Sud-Coréens -- France
  • Enfants de travailleurs étrangers -- France -- Psychologie
  • Coréens -- Intégration sociale -- France
preferred label
  • Adolescents et institutions communautaires en immigration, de l'adaptation identitaire et scolaire chez les adolescents sud-coréens en France, approche clinique
Language
Subject
dc:title
  • Adolescents et institutions communautaires en immigration, de l'adaptation identitaire et scolaire chez les adolescents sud-coréens en France, approche clinique
Degree granting institution
note
  • L'objectif de cette recherche est d'examiner les processus d'adaptation identitaire et scolaire chez des adolescents en situation d'immigration.Notre sujet d'étude s'inscrit à la fois dans le champ de l'éducation et de la psychologie clinique qui rend bien compte de l'implication de l'inconscient et de la singularité du sujet. Cette étude porte sur une population des adolescents coréens vivants en France et est réalisée par des entretiens semi-directifs de 22 adolescents âgés d'entre 13 et 19 ans dont 10 garçons et 12 filles. Pour étudier les processus d'adaptation, nous examinons d'une part l'équilibre psychologique, l'adaptabilité culturelle, la clinioque du sujet apprenant en situation d'immigration et d'autre part l'impact du rôle que joue la participation des immigrés aux activités de leurs institutions communautaires. Nous concluons que la capacité de construction de l'espace intermédiaire psychique et culturel serait un facteur à la fois de l'adaptation identitaire et de l'adaptation scolaire.
  • This study concerns the process of identity and the school adaptation, examined in the population of adolescents in immigration situation. It covers the field of education and clinial psychology which accounts for the implication of unconsciosness and singularity of the subject. This research concernes a population of koreans adolescents living in France and is realized by the \"semi-directives\" interviwes of 22 adolescents aged between 13 and 19 years of age including 10 boys and 12 girls. To study the processus of adaptation , we examine on the one hand, psychological balance, cultural adaptability, psycuological aptitude of the subject learning under situation of immigration, and the other hand, impact of the participation of the immigrants in there communutary institutional activities. we conclude that the capacity of reaching an intermediate psychological, cultural space would be a fgactor of identity and school adaptation.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2006
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software