About: Les conduites de placement des enfants, analyse de la répétition intergénérations   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Placing children, analysis of inter-generation repetition
dc:subject
  • Protection de l'enfance
  • Relations intergénérationnelles
  • Thèses et écrits académiques
  • Parents et enfants
  • Familles d'accueil
  • PSYCHOLOGIE : PSYCHO-SOCIALE PSYCHO-GENERALE. ETHOLOGIE HUMAINE
  • Placement d'enfants
  • PLACEMENT ENFANTS/ASE ( AIDE SOCIALE A L'ENFANCE )/REPETITION INTERGENERATIONS/INADAPTION SOCIALE/FONCTION PARENTALE/FAMILLE D'ACCUEIL/REPRODUCTION SOCIALE/SEPARATION PRECOCE
preferred label
  • Les conduites de placement des enfants, analyse de la répétition intergénérations
Language
Subject
dc:title
  • Les conduites de placement des enfants, analyse de la répétition intergénérations
Degree granting institution
note
  • Le placement des enfants est une pratique courante des services sociaux dans la prise en charge des enfants en difficulté, abandonnés ou subissant des carences particulières au plan éducatif. Parmi les enfants placés par l'Aide Sociale à l'Enfance, certains ont des parents ayant été eux-même placés au cours de leur enfance. La thèse étudie les facteurs d'ordre psychologique, social ou économique, qui peuvent conduire au placement des enfants, analyse le phénomène de répétition intergénérations du placement des enfants et les conséquences des séparations précoces. La recherche s'appuie sur l'étude d'un échantillon de population composé par des familles d'enfants placés. L'étude met en évidence l'influence de l'isolement affectif et social des parents dans la conduite de placement de leurs enfants. L'orientation récente des services sociaux, qui consiste à maintenir les liens entre l'enfant et sa famille naturelle, paraît devoir être confirmée par le constat de l'échec de la politique précédente de séparation et d'isolement, mais l'analyse du fonctionnement global de la famille en difficulté est nécessaire afin de déterminer les possibilités d'aide les mieux adaptées.
  • Placing children is a current practice of social departements, when they have to support children, who are forsaken or who undergo some absences of education. Among the children, who are placed by the departements of social aid to childhood, some of them have parents, who were themselves placed during their own childhood. The thesis surveys psychological, social and economic factors which may lead to place children. It analyses the phenomenon of inter-generation repetition in placing children, and the results of early separation. The search relies on the observation of a population sample, including families of placed children. The observation shows the effect of social and affective loneliness of parents when placing their children. The current orientation of social departments, which consists in holding the links between the child and its natural family, seems to be confirmed by the failure of former policy of separation and isolation, but the analysis of the global running of a family with problems is necessary in order to decide the most suitable aids.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 1990
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software