About: Dynamic behaviour of electric machine stators, modelling guidelines for efficient finite-element simulations and design specifications for noise reduction   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Praeses
Author
alternative label
  • Comportement dynamique de stators de machines électriques, règles de modélisation pour simulations par éléments finis et optimisation des propriétés pour une réduction du bruit en fonctionnement
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Éléments finis, Méthode des
  • Viscoélasticité
  • Polymère
  • Simulation électromagnétique
  • Éléments finis
  • Analyse modale expérientale
  • Automobiles -- Moteurs -- Vibrations
  • Bobinage
  • Coeur magnétique
  • Matériaux composites stratifiés
  • Méthodes d'homogénéiation
  • Réponse dynamique
  • Résine
  • Stator de machine él
  • Structures hétérogènes
preferred label
  • Dynamic behaviour of electric machine stators, modelling guidelines for efficient finite-element simulations and design specifications for noise reduction
Language
Subject
dc:title
  • Dynamic behaviour of electric machine stators, modelling guidelines for efficient finite-element simulations and design specifications for noise reduction
Degree granting institution
Opponent
note
  • Boosted by the increasing interest of industries such as automotive,100% electric engine technologies power more and more affordable vehicles for the general public.Inspite of a rather favourable common opinion about the low noisee mitted by electric motors, controlling the vibratory and acoustic performances of such machines remains a very costly challenge to take up. Associating the expertise of the company Vibratec and the institute Femto-ST Applied Mechanics Department, this industry-orientedPh.D.thesisaimsatimprovingthecurrentknowledgeaboutthe mechanicalbehaviour ofelectric machines. New finite-element modelling method sare proposedf rom homogenisation approaches,experimental analyses, model up dating procedures and variability studies in temperature and frequency, in order to predict the behaviour of an electric motor more efficiently
  • Dopées par un intérêt croissant des industries telles que l’automobile, les technologies demotorisation100% électriques équipent de plus en plus de véhicules à la portée du grand public. Endépit d’une opinion commune favorable sur les faibles émissions sonores des moteurs électriques,la maîtrise des performances vibratoires et acoustiques d’une telle machine reste un challenge trèscoûteux à relever. Associant l’expertise de l’entreprise Vibrate cet du département MécaniqueAppliquée de l’institut Femto-ST, cette thèse CIFRE vise à améliorer les connaissances actuellessur le comportement mécanique de machines électriques. De nouvelles méthodes de modélisationpar éléments finis sont proposées à partir d’approches d’homogénéisation,analyses expérimentales,recalage de modèles et études de variabilité en température et en fréquence,pour permettre uneprédiction plus performante du comportement vibratoire d’un moteur électrique
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2015
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software