About: L'Enfant handicapé par déficience physique chez les Kongo : essai d'intégration en milieu scolaire ordinaire   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
alternative label
  • THE DISABLED CHILD IN THE KONGO SOCIETY , ESSAY OF INTEGRATION IN A PRE-SCHOLASTICAND SCHOLASTIC ENVIRONMENT IN CONGO
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Kongo (peuple d'Afrique)
  • ETHNOLOGIE : SANTE, MEDECINE, PSYCHOLOGIE EDUCATION, ENFANTS
  • Enfants handicapés -- Éducation -- Congo (République démocratique)
  • /KONGO (PEUPLE)/CONGO/PEUPLES/HANDICAP/INTEGRATION SOCIALE/ECOLE - HANDICAP (RELATION)/ADAPTATION/ENFANT HANDICAPE
preferred label
  • L'Enfant handicapé par déficience physique chez les Kongo : essai d'intégration en milieu scolaire ordinaire
Language
Subject
dc:title
  • L'Enfant handicapé par déficience physique chez les Kongo : essai d'intégration en milieu scolaire ordinaire
Degree granting institution
note
  • TOUT HANDICAP POSE PROBLEME ET FAIT PEUR. CETTE PEUR EST PATENTE EN CHACUN DE NOUS. ELLE PERSISTE PARCE QUE LE SILENCE ET LA FUITE REPRESENTENT DEPUIS LA NUIT DES TEMPS, LA PROTECTION LA PLUS SURE. L'IGNORANCE ENTRETIENT LA PEUR, ET LA PEUR L'IGNORANCE. LA SURVENU D'UN HANDICAP DANS UNE FAMILLE DECLENCHE, EN CERCLES CONCENTRIQUES DES MOUVEMENTS EMOTIONNELS TRES VIOLENTS QUI ABOUTISSENT A DES SITUATIONS PARADOXALES. ALORS QU'ON A TENDANCE SUR LE PLAN DE LA CONSCIENCE DE DESIGNER LA PERSONNE HANDICAPEE ET SA FAMILLE COMME \"L'AUTRE\", LE CONSTAT DE L'EVENEMENT HANDICAP - PROVOQUE UN CHOC EMOTIONNEL QUI ATTEINT L'INCONSCIENT ET CONDITIONNE NOS REACTIONS. CES REACTIONS LATENTES, SONT BIEN SUR MODULEES PAR LES PERSONNALITES INDIVIDUELLES ET LES GROUPES SOCIAUX AUXQUELS IL APPARTIENNENT. NOTRE ETUDE EST UN ESSAI QUI TENTE - DE MIEUX CONNAITRE L'ENFANT ET L'ADOLESCENT HANDICAPES PHYSIQUES - D'ANALYSER LES PROCESSUS DE LEUR INTEGRATION, DE LEUR EVOLUTION DANS UNE STRUCTURE PRE-SCOLAIRE - CRECHE - ET A L'ECOLE PRIMAIRE, AINSI QUE LES DIS- CRIMINATIONS ET LES EVICTIONS DONT ILS SONT L'OBJET. - D'APPORTER QUELQUES ELEMENTS DE REPONSE AUX QUESTIONS SUIVANTES : 1 COMMENT LA PROGRESSION D'UNE FONCTION PEUT ELLE AIDER L'ENFANT SI ELLE N'EST QU'UN MODELE UNIQUE D'EXPERIENCE POUR LUI, S'IL N'A PAS LE DESIR DE LA PROJETER VERS L'EXTERIEUR, VERS D'AUTRES DECOUVERTES ? 2 COMMENT UN ENFANT MOTIVE, AYANT LE DESIR DE \"FAIRE\" OU \"D'AGIR\" PEUT-IL LE FAIRE S'IL N'A PAS LES CAPACITES MOTRICES NECESSAIRES 3 COMMENT POUVONS-NOUS RECHERCHER UNE AUTONOMIE POUR L'ENFANT EN NE TENANT PAS COMPTE DE SON ENVIRONNEMENT SOCIAL ?...
  • HANDICAP SETS A PROBLEM AND FRIGHTENS. THIS FEAR PERSISTS AS SILENCE AND AVOIDANCE ARE THE BEST SAFETY DEVICES. IGNORANCE FEEDS THE FEAR. UNEXPECTED HANDICAP IN A FAMILY GIVES RISE TO VIOLENT EMOTIONAL REACTIONS LEADING TO PARADOXICAL SITUATIONS. WHEREAS THE TENDENCY IS TO CONSIDER THE DISABLED PERSON AND HIS FAMILY AS \"THE OTHER\", THE THING ITSELF INDUCES AN EMOTIONAL REACTION WHICH HAS AN IMPACT ON ONE'S BEHAVIOUR. THIS BEHAVIOUR IS INFLECTED BY EACH ONE'S OWN PERSONALITY AND BY THE SOCIAL GROUP ONE BELONGS TO. OUR STUDY IS AN ESSAY WHICH ATTEMPTS TO GIVE A BETTER KNOWLEDGE OF THE DISABLED CHILD AND TEENAGER, TO ANALYSE THE PROCESS OF INTEGRATION, THEIR EVOLUTION IN A PRE-SCHOLASTIC STRUCTURE AND IN PRIMARY SCHOOL, AS WELL AS THE DISCRIMINATIONS AND EVICTIONS THEY ARE SUBJECT TO, AND TO BRING SOME ANSWERS TO THE FOLLOWING QUESTIONS : HOW CAN THE PROGRESS OF A FUNCTION HELP THE CHILD IF THAT CHILD CANNOT EXPERIENCE THAT FUNCTION ? HOW TO HELP THAT CHILD TO BE AUTONOMOUS NOTWITHSTANDING THE ENVIRONMENT IN WHICH HE LIVES ? THE KONGO CONSIDER THE HANDICAP AS FATE AS WELL AS THE NOTION IS RELATED TO THE WAY OF LIFE THE PERSON OR A MEMBER OF HIS HER FAMILY HAS LED. IT SEEMED IMPORTANT TO US TO ASCERTAIN THIS PROBLEM THROUGH SCHOOL INTEGRATION.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 1990
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2025 OpenLink Software