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  • A comparative study of the ethical behaviour of companies in relation with Business ethics : the case of companies operating in Tunisia
dc:subject
  • Stakeholders
  • Thèses et écrits académiques
  • Éthique des affaires
  • Universalisme (philosophie)
  • Relativisme culturel
preferred label
  • Étude comparative des comportements éthiques des entreprises au regard de la Business ethics, cas des entreprises opérant en Tunisie
Language
Subject
dc:title
  • Étude comparative des comportements éthiques des entreprises au regard de la Business ethics, cas des entreprises opérant en Tunisie
Degree granting institution
note
  • The liberalization of the world economy has compelled the enterprises to multiply the dealings between them. The phenomenon of acculturation leads the culture to integrate new traits. We have looked into whether it is possible that the referential Business ethics is at the origin of an universal ethic of the enterprise or are there some specificities related to the context in which the enterprise operates ? In order to answer, we have held an abductive research which generates data collected from enterprises having different nationalities. The thematic content analysis achieved has enabled us to identify the elements of the ethical behaviour of each enterprise towards its partners, and to compare it to the one defined by the stakeholders approach. These behaviours have enabled us to determine the ethical positions of the enterprises. The results of the data analysis has permitted to conclude that distinctive feature predominate in business ethic.
  • La mondialisation a conduit les entreprises à multiplier les contacts. Comme l’acculturation amène la culture à intégrer de nouveaux traits, nous avons posé la question sur la possibilité que le référentiel Business ethics soit à la base d’un éthique des affaires universelle ou bien existe-t-il des spécificités liées au contexte culturel dans lequel opère l’entreprise ? Pour y répondre, nous avons mené un travail de recherche abductif, qui nous a permis de disposer d’un ensemble de données collectées auprès d’entreprises ayant des nationalités différentes. L��analyse de contenu thématique a permis d’identifier les composants du comportement éthique de chaque entreprise à l’égard de ses partenaires et de le comparer à celui défini par l’approche stakeholders. Les comportements identifiés ont permis de déterminer les positions éthiques des entreprises. Les résultats obtenus nous ont permis de conclure en faveur de l’existence d’un particularisme dans le domaine de l’éthique des affaires.
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  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2003
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is rdam:P30135 of
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