About: The impact of social media on B2C commercial organizations performance   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Praeses
Author
alternative label
  • L'impact des réseaux sociaux sur la performance des organisations commerciales B2C
dc:subject
  • Productivité
  • Réseaux sociaux
  • Thèses et écrits académiques
  • Marketing stratégique
  • B2C organisation commerciale
  • Intention d'achat des consommateurs
  • Performance des organisations B2C commerciales
  • Consommateurs -- Attitude
preferred label
  • The impact of social media on B2C commercial organizations performance
Language
Subject
dc:title
  • The impact of social media on B2C commercial organizations performance
Degree granting institution
Opponent
note
  • Depuis des décennies, la seule obsession de la stratégie organisationnelle des entreprises est de pouvoir fidéliser les consommateurs en les incitants à acheter le produit ou service qu’ils offrent afin de pouvoir améliorer leurs performances financières. Les réseaux sociaux vont transformer en profondeur le fonctionnement organisationnel des entreprises. Les réseaux sociaux dévoilent la structure organisationnelle d'une entreprise car ils sont également les porteurs d'information « confidentielles » livrées sans réserve par des employés peu discrets. Les RS sont une force puissante avec lesquelles les entreprises doivent dorénavant composer, à l’heure où beaucoup d’entre elles tentent de se réinventer et de se projeter dans un monde en pleine mutation. D’après Stéphane Hugon, 2012, Le digital est le révélateur d’une transformation de la société. Les jeunes sont dans le court, l’intense ; une temporalité qui colle aux outils comme les réseaux sociaux. Ces transformations impactent directement la culture du travail et sa structure organisationnelle.
  • For decades, the only obsession of organizational business strategy is to build consumer loyalty to justify the buying intention of the product or service they offer in order to improve financial performance. Social networks will fundamentally transform the organizational functioning of companies. Social networks unveil the organizational structure of a company because they are the holders of \"confidential\" information delivered unreservedly by little discreet employees. Social Media is a powerful force / tool, which companies must now deal with, at a time when many of them are trying to reinvent themselves and to plan for a changing world. According to Stéphane Hugon, 2012 the digital world is a hint of a transformation in our society. Young people are more oriented to the just in time, instant information and the intensity if the new era; a temporality that sticks to tools such as social networks. These changes directly influence the work culture and organizational structure.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2016
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software