AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Language games and stakes in the elaboration of a shared and specific geometric vocabulary at upper primary level - cycle 3 - : analysis of the scope of language games in a geometry w orkshop at upper primary level - cycle 3 - and modelling of the teacher's testures in situation / Anne-Cécile Mathé
dc:subject
  • Didactique
  • Thèses et écrits académiques
  • Jeux linguistiques
preferred label
  • Jeux et enjeux de langage dans la construction d'un vocabulaire de géométrie spécifique et partagé en cycle 3, analyse de la portée des jeux de langage dans un atelier de géométrie en cycle 3 et modélisation des gestes de l'enseignant en situation
Language
Subject
dc:title
  • Jeux et enjeux de langage dans la construction d'un vocabulaire de géométrie spécifique et partagé en cycle 3, analyse de la portée des jeux de langage dans un atelier de géométrie en cycle 3 et modélisation des gestes de l'enseignant en situation
Degree granting institution
note
  • A partir de l’analyse d’un dispositif d’Atelier de géométrie en cycle 3, cette thèse montre comment les « jeux de langage » produits par la résolution de situations problématiques sur les solides peuvent favoriser la construction par les élèves de nouvelles connaissances relatives à un vocabulaire de géométrie spécifique. Grâce à l’élaboration d’une méthodologie originale d’analyse des gestes de l’enseignant, cette recherche propose également de rendre compte du rôle et de la place de l’enseignant dans de telles interactions langagières. Pour ce faire, nous proposons d’expliciter ses modalités effectives d’intervention puis de modéliser son action en situation en termes de tutelle et de médiation
  • Based on the analysis of a geometry workshop facility at upper primary level (\"cycle 3\"), this thesis shows how the \"language games\" produced by the solution of problematic situations on solids can help the pupils to build new knowledge relating to a specific geometric vocabulary. This research draws up an original methodology for analysing the teacher's gestures, and considers the role and position of the teacher in the linguistic interactions studied. For that purpose, we propose to explain his actual ways of action then to model his action in situation in terms of tutorship and mediation
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2006
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software