About: L'abord psychosomatique de l'enfant mongolien, langage et adaptation   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

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  • A PSYCHOMATIC APPROACH TO THE CHILD WITH DOWN SYNDROM LANGUAGE AND ADAPTATION
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Trisomiques 21 -- Psychologie
  • Trisomiques 21 -- Langage
  • PSYCHOLOGIE : PSYCHO-PATHOLOGIE PSYCHO-LINGUISTIQUE NEURO-PSYCHO-PHYSIOLOGIE
  • Trisomie 21 -- Aspect psychosomatique
  • /PSYCHOSOMATIQUE/ENFANT MONGOLIEN/TRISOMIE 21/SYNDROME DE DOWN/AUTISME/DEFICIT INTELLECTUEL/NEUROBIOLOGIE/LANGAGE
preferred label
  • L'abord psychosomatique de l'enfant mongolien, langage et adaptation
Language
Subject
dc:title
  • L'abord psychosomatique de l'enfant mongolien, langage et adaptation
Degree granting institution
note
  • THE DOWN SYNDROM, A CLINICAL EXPRESSION OF A TRISOMY OF THE 21 CHROMOSOME HAS AN EFFECT UPON THE PSYCHOSOMATIC DEVELOPMENT OF THE CHILD WHO IS A CARRIER OF IT, AND MORE PRECISELY UPON THE FORMATION OF THE SPATIOTEMPORAL FRAME OF THE THOUGHT ; AND CREATES A PATHOLOGY CONNECTED WITH EXISTENTIAL DEADLOCKS BROUGHT ABOUT THE CHILDREN'S NECESSARY ADAPTATION TO THE SOCIALISING INSTITUTIONS SUCH AS KINDERGARDENS, OR SCHOOLS. THE DOWN PATHOLOGY CAN BE SITUATED WITH RECENT DATAS IN BIOLOGY AND BIOCHEMISTRY. THE STUDY OF NEUROBIOLOGICAL BASIS OF THE DEVELOPMENT OF THE THOUGHT SHOWS A LAKENESS AS DIFFERENCES WITH AUTISM AS A PATHOLOGY OF THE THOUGHT AND RELATIONSHIP. PSYCHOSOMATICAL OBSERVATIONS HIGHLIGHT THE CONSTITUTION OF SPEECH AS A RELATIONAL FUNCTION AND AS A TRANSLATION OF THE INTERNAL AND PERSONAL UNIVERSE AS WELL AS THE ORIGIN OF LANGUAGE, NOT FAR FROM GESTURE.
  • LE MONGOLISME, OU SYNDROME DE DOWN, EXPRESSION CLINIQUE D'UNE TRISOMIE DU CHROMOSOME 21, RETENTIT SUR LE DEVELOPPEMENT PSYCHOSOMATIQUE DE L'ENFANT QUI EN EST PORTEUR ET PLUS PARTICULIEREMENT SUR LA CONSTITUTION DU LANGAGE ET DU CADRE SPATIO-TEMPOREL DE LA PENSEE, ET GENERE UNE PATHOLOGIE LIEE AUX IMPASSES EXISTENTIELLES SUSCITEES PAR LA NECESSAIRE ADAPTATION DES ENFANTS AUX INSTITUTIONS DE SOCIALISATION TELLES QUE CRECHE OU ECOLE. PATHOLOGIE MONGOLIENNE SITUEE PAR RAPPORT AUX DONNEES RECENTES DE LA BIOLOGIE ET DE LA BIOCHIMIE. L'ETUDE DES FONDEMENTS NEUROBIOLOGIQUES DU DEVELOPPEMENT DE LA PENSEE MONTRE LES RESSEMBLANCES ET LES DIFFERENCES AVEC L'AUTISME EN TANT QU'IL EST UNE PATHOLOGIE DE LA PENSEE ET DE LA RELATION. DES OBSERVATIONS CLINIQUES S'APPUYANT SUR UN MODELE DE LA PSYCHOSOMATIQUE OU SONT PRIS EN COMPTE LES DIMENSIONS CORPS REEL-CORPS IMAGINAIRE, FONCTION CONSTITUEE-FONCTION EN VOIE DE CONSTITUTION, ET IMAGINAIRE-BANAL, METTENT EN EVIDENCE LA CONSTITUTION DE LA PAROLE EN TANT QU'ELLE EST UNE FONCTION RELATIONNELLE, ET QU'ELLE TRADUIT LA CONSTITUTION D'UN UNIVERS INTERNE PERSONNEL, AINSI QUE LA GENESE DU LANGAGE ENCORE PROCHE DU GESTUEL.
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  • Text
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  • 1992
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