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  • The organization of contracts for sporting events
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Sports -- Droit -- France
  • Sports -- Gestion -- France
  • Compétitions -- Droit -- France
  • Industrie du spectacle -- Contrats et devis descriptifs -- France
preferred label
  • L'organisation contractuelle du spectacle sportif
Language
Subject
dc:title
  • L'organisation contractuelle du spectacle sportif
Degree granting institution
Publishing director
note
  • Despite increasing State intervention and the undeniable application of public law that follows, sport remains firmly anchored in private law. Indeed, the contract is the founding element of this activity, and its role is clearly shown in the manner in which sporting events are organized. What are the characteristics of the contract-related activities which create the sporting event ? Do sporting events require specific contracting regulations ? These are the two main questions that the present study aims to answer. First, the main contracts establishing the event will be considered. A complex web of relations develops between figures in the sporting world and external financial agents based on employment, television, advertising, intermediary and insurance contracts, etc... which is governed by a set of regulations of state and corporatist origin...
  • Malgré l'interventionnisme croissant de l'Etat et l'indéniable publicisation qui en résulte, le sport reste profondément ancré dans le droit privé. Le contrat constitue en effet l'élément fondateur de l'activité, et son rôle apparaît au grand jour à travers la façon dont s'organise le spectacle sportif. Quelles sont les caractéristiques de l'activité contractuelle qui crée le spectacle ? Le spectacle justifie-t-il un régime contractuel spécifique ? Telles sont les deux questions essentielles auxquelles se propose de répondre la présente étude. Sont ainsi évoqués, en premier lieu, les principaux contrats constitutifs du spectacle. Entre acteurs du mouvement sportif et agents économiques extérieurs, se développe un tissu de relations fort complexe fondé sur des contrats d'engagement, de télévision, de publicité, d'intermédiaire, d'assurance, etc..., et régi par un ensemble de règles originales dont la source est à la fois étatique et corporatiste...
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2001
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
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