About: Les parents et l'école en Grèce, Etude contrastive des rapports dans un contexted'hétérogénéité culturelle   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Parents and school in Greece, a contrasted study on relationships in a culturally differentiated context
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Familles immigrées -- Grèce
  • Relations parents-enseignants -- Grèce
  • Écoles primaires -- Grèce
  • Éducation -- Participation des parents -- Grèce
  • Éducation interculturelle -- Grèce
preferred label
  • Les parents et l'école en Grèce, Etude contrastive des rapports dans un contexted'hétérogénéité culturelle
Language
Subject
dc:title
  • Les parents et l'école en Grèce, Etude contrastive des rapports dans un contexted'hétérogénéité culturelle
Degree granting institution
note
  • How is the relationship between Greek and immigrant parents and the Greek primary school formed ? Which are the factors that are affecting such an important but also misunderstood relationship ? This study, placing the social subject in its centre, aims to describe, understand and explain the parents' relationship with school knowledge, school institution and teachers. Following a comprehensive paradigm and a qualitative approach, our interest focuses on each parent's personal experiences. This research was conducted in primary schools in Athens that are marked by high percentage of cultural heterogeneity. Analysis on parents' answers pointed out immigration as a crucial social phenomenon in the life and experience of parents and as a factor that influences and defines their choices, behaviours, reactions, perceptions, ambitions and goals. So, the relationship between parents and school is proved to be different for the Greek and the immigrant parents and is often characterized of contrasts and ambiguities.
  • Comment se forme le rapport des parents grecs et immigrés à l'école primaire ? Quels facteurs influencent un rapport si nécessaire et pourtant si difficile certaines fois ? Cette étude essaie de décrire, de comprendre et d'expliquer le rapport aux savoirs scolaires, à l'institution scolaire et aux enseignants des parents grecs et des parents immigrés, qui par ailleurs constituent la première génération migratoire en Grèce, en plaçant à son centre l'acteur social, dynamique et singulier. Suivant un paradigme compréhensif et s'inscrivant dans une approche qualitative, nous portons notre intérêt sur les logiques familiales et les stratégies comportementales qui se différencient selon les expériences personnelles, les vécus et les trajectoires de vie individuelles de chaque parent. Nous avons réalisé cette recherche dans des écoles grecques marquées d'une forte hétérogénéité culturelle et nous avons opté pour la méthode d'enquête. L'analyse des discours parentaux fait émerger l'immigration comme un phénomène social décisif dans la vie et l'expérience des individus et comme un facteur qui influence beaucoup et règle même les choix, les comportements, les réactions, les perceptions, les ambitions et les objectifs des parents. Ainsi, le rapport à l'école, qui s'avère différent pour les parents grecs et les parents immigrés est souvent marqué par des contrastes et des ambiguïtés qui mettent en évidence sa nature complexe.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2010
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2025 OpenLink Software