About: Contribution à la synthèse de lois de commande pour la navigation relative entre aéronefs   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Contribution to the synthesis of relative guidance control laws between airliners
dc:subject
  • Contrôle du trafic aérien
  • Thèses et écrits académiques
  • Commande non linéaire
  • Systèmes de guidage (vol)
  • Circulation aérienne -- Contrôle
  • Backstepping
  • Dynamique du vol
  • Guidage automatique
  • Manipulateurs (mécanismes) -- Programmation
  • Platitude.
preferred label
  • Contribution à la synthèse de lois de commande pour la navigation relative entre aéronefs
Language
Subject
dc:title
  • Contribution à la synthèse de lois de commande pour la navigation relative entre aéronefs
Degree granting institution
note
  • This thesis deals with automatic assistance of air traffic control. More specifically, the key idea is to strengthen the cooperation between flight crew and air traffic control in order to facilitate the regulation of air traffic flow. The current studies in the field of air traffic control automation are firstly presented, then a state of the art analysis dealing with aircraft relative guidance control law is provided. A synthesis model describing the guidance dynamics of a jetliner with autopilot functions is proposed. This model allows for a design of relative guidance control laws by using classical autopilot functions onboard airliners. After the presentation of a linear proportional and derivative control law, the goal of the design in terms of pole placement is specified, and two nonlinear techniques are then applied: backstepping and feedback linearization based on flatness. Those designs are finally evaluated on realistic scenarii from an air traffic control point of view.
  • Cette thèse concerne l'assistance automatisée au contrôle du trafic aérien. Il s'agit plus particulièrement de renforcer la coopération entre l'équipage et le contrôleur aérien en vue de faciliter la régulation des flux de trafic. Les voies actuelles d'investigation dans le domaine de l'automatisation du contrôle du trafic aérien sont d'abord présentées, puis un état de l'art sur les lois de guidage relatif entre aéronefs est réalisé. Un modèle de synthèse décrivant la dynamique de guidage d'un avion de transport commercial est ensuite proposé. Ce modèle permet une synthèse de lois de guidage relatif en s'appuyant sur les fonctions de pilotage de l'avion. Après avoir envisagé l'utilisation de lois linéaires de type proportionnelle et dérivée et précisé les objectifs de commande, deux techniques de commande non linéaire sont alors mises en œuvre : le backstepping et le bouclage linéarisant basé sur la propriété de platitude. Ces approches sont enfin évaluées de façon exhaustive.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2004
has content type
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software