About: La mise en oeuvre du Processus de Bologne en France et en Allemagne   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Implementation of the Bologna process in France and Germany
dc:subject
  • Processus de Bologne
  • Thèses et écrits académiques
  • Enseignement supérieur -- Réforme -- France
  • Enseignement supérieur -- Réforme -- Allemagne
preferred label
  • La mise en oeuvre du Processus de Bologne en France et en Allemagne
Language
Subject
dc:title
  • La mise en oeuvre du Processus de Bologne en France et en Allemagne
Degree granting institution
note
  • The European higher education school system was built step by step during the 50 years following the Second World War. First, this thesis will look at the creation of the European higher education system from a historical perspective through the example of the relationship between France and Germany. In particular the evolution from foreign diploma recognition to European harmonization will be discussed. Second, a comparative analysis of the implementation of the Bologna Process in universities and universities of applied sciences (Institut Universitaire de Technologie and Fahhohschule) in France and Germany will be conducted. Finally the adaptation of this reform to the regional university systems of France and Germany will be explored, in the optic of higher education institution staff members.
  • Le système européen d’enseignement supérieur s’est construit, étape par étape, après la seconde guerre mondiale. Dans un premier temps, cette thèse aborde la création de l’Espace Européen de l’Enseignement Supérieur dans une perspective historique, en se centrant sur les deux pays initiateurs, la France et l’Allemagne. L’évolution de la reconnaissance des diplômes étrangers vers une harmonisation européenne est ensuite développée. Dans un deuxième temps, la mise en oeuvre du Processus de Bologne dans des universités et des Instituts technologiques (Institut Universitaire de Technologie et Fahhohschule) en France et en Allemagne, est analysée, à partir des opinions et des représentations recueillis auprès de responsables d’établissements d’enseignement supérieur, acteurs de cette réforme.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2007
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software