About: Approche de l'éducation dans les traditions africaines par le prisme de l'Émile de Jean-Jacques Rousseau   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Author
alternative label
  • Approach of education in African traditions by the prism of Émile J-J. Rousseau
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Éducation -- Philosophie
  • Éducation -- Afrique
  • Rousseau, Jean-Jacques (1712-1778) -- Éducation
preferred label
  • Approche de l'éducation dans les traditions africaines par le prisme de l'Émile de Jean-Jacques Rousseau
Language
Subject
dc:title
  • Approche de l'éducation dans les traditions africaines par le prisme de l'Émile de Jean-Jacques Rousseau
note
  • L'éducation est l'une des questions que se pose l'humanité. De l'idéal rousseauiste, en passant par l'approche traditionnelle africaine, surgissent dans les conceptions philosophiques et anthropologiques une interrogation inhérente à l'homme et sa condition. Il s'agit d'une approche qui permet de saisir l'esprit même de l'éducation dans le contexte général de l'existence humaine. Cette quête de l'essence humaine à travers l'enfant nous a permis de comprendre, comment l'individu peut être façonné par son milieu et par les adultes. Ainsi, il apparaît que toute l'humanité éduque d'abord en fonction de sa vision d'homme et de valeurs qui lui sont propres ; même si cela doit tendre à l'universel. En somme, le devenir humain est la résultante des modèles qui sont transmis par l'éducation.
  • Eduaction is one of the questions that arises humanity. From the ideal of Rousseau, including the African traditional approach, appear in the philosophic and anthropological conceptions an interrogation inherent to the man and his condition. It is about an approach which allows seizing the spirit of the education in the general context of the human existence. This quest of the human essence through the child allowed us to understand, how the individual can be shaped by his environment and by the adults. So, it seems that all the humanity educates at first according to its vision of man and values of his own ; even if it has to aim at the universal. As a matter of fact, the human future is the resultant of models which are transmitted by the education.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2014
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software