About: Identité régionale et stratégie de communication mediatique, l'exemple de la Galice   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Regional identity and media communication strategy, the example of Galice
  • Identité régionale et médias, l'exemple de la Galice
dc:subject
  • Thèses et écrits académiques
  • Politique culturelle -- Espagne -- Galice (Espagne ; Communauté autonome) -- 20e siècle
  • Régionalisme -- Espagne -- Galice (Espagne ; Communauté autonome)
preferred label
  • Identité régionale et stratégie de communication mediatique, l'exemple de la Galice
Language
Subject
dc:title
  • Identité régionale et stratégie de communication mediatique, l'exemple de la Galice
Degree granting institution
Opponent
note
  • This thesis tries to define the relations between regional identity and media. The study is based on the example of Galice. Within the Spanish nation, this is a region with a strong identity. The development of this thesis dictated the study of the identity of this community on the historical, linguistic, social and political point of view and the analysis of the role of private and public media in the promotion of the identity. Then the thesis studies the objectives, the intentions and strategies of the different media. It points out their territorial strategy, the relations between language and media and the interactions system built between all the actors. The example of Galice shows that a strong identity doesn't appear systematically in the media content; the image and representations joined to a language and to a history playing a key role
  • Cette thèse se propose d'éclairer les rapports entre identité régionale et medias en s'appuyant sur l'exemple de la Galice qui est l'une des régions les plus homogènes et définies territorialement et socialement de l'état espagnol. Le développement de ce travail a impliqué l'étude des référents identitaires de cette communauté autonomique au plan historique, linguistique, social et politique puis l'analyse du rôle des médias privés - presse écrite et radio - et publics - radio et télévision dans la promotion identitaire. Une fois l'ensemble des contextes définis, une approche communicationnelle s'emploie à étudier les objectifs, tus ou affiches, les intentionnalités et les stratégies des différents acteurs du champ médiatique. Ainsi, une quatrième partie met en évidence leurs stratégies territoriales, les relations entre langue et medias, le système des interactions qui s'est construit entre l'ensemble de ces acteurs ainsi que les enjeux stratégiques des medias en termes d'image. L'exemple de la Galice montre qu'une identité régionale forte n'implique pas toujours sa prise en compte dans les medias ; l'image et les représentations attachées à une langue, à une histoire, jouant ici un rôle moteur.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 1999
has content type
Temporal Coverage
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2025 OpenLink Software