Attributes | Values |
---|
type
| |
Thesis advisor
| |
Author
| |
alternative label
| - Music and editing, problems raised by the material in the early part of the XXth century
|
dc:subject
| - Thèses et écrits académiques
- composition
- musicologie
- musique
- forme
- 20 eme siecle
- art occidental
- montage musical
|
preferred label
| - Musique et montage, problématique du matériau au début du XXe siècle
|
Language
| |
Subject
| |
dc:title
| - Musique et montage, problématique du matériau au début du XXe siècle
|
Degree granting institution
| |
note
| - through its double movement of sampling and re-creation, editing brings about a complex deconstruction of thebmaterial. The application of such concepts to music and its specific mode of being, requires to be examined with regard to the concept of organic music, which until then constitued the deciding factor in the elaboration of the form. In the musical world of the early xxth century, this practice tends to renew the writing of music and to raise two fundamental questions: the production of meaning in a work, and the place of the subject within the composition
- Le montage, par son double mouvement de prelevement et de recomposition, opere une deconstruction complexe du materiau. L'application d'un tel concept a la musique, a son mode specifique d'etre, demande a etre interroge face au concept d'organique qui presidait jusque la dans l'art occidental a l'elaboration de la forme. En musique, au debut du xxeme siecle, cette pratique tend a renouveler l'ecriture et a poser deux questions fondamentales: celle de la production du sens dans les oeuvres, et celle de la place du sujet dans la composition
|
dc:type
| |
http://iflastandar...bd/elements/P1001
| |
rdaw:P10219
| |
has content type
| |
is primary topic
of | |
is rdam:P30135
of | |