This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

PrefixNamespace IRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
marcrelhttp://id.loc.gov/vocabulary/relators/
n8http://www.idref.fr/028633067/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdauhttp://rdaregistry.info/Elements/u/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n15http://www.idref.fr/027794512/
n9http://lexvo.org/id/iso639-3/
n19http://iflastandards.info/ns/isbd/terms/contentform/
rdachttp://rdaregistry.info/Elements/c/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
frbrhttp://purl.org/vocab/frbr/core#
n18http://iflastandards.info/ns/isbd/elements/
n12http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/
n14http://www.idref.fr/03252787X/
rdawhttp://rdaregistry.info/Elements/w/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n5http://www.idref.fr/02692840X/
n17http://www.idref.fr/027257428/
n2http://www.idref.fr/20953821X/
Subject Item
n2:id
rdf:type
rdac:C10001 frbr:Work
marcrel:aut
n5:id
skos:altLabel
Eine Untersuchung über den menschlichen Verstand Enquête sur l'entendement humain An enquiry concerning human understanding Investigació sobre l'enteniment humà Essays concerning human understanding Philosophical essays concerning human understanding Eine Untersuchung in Betreff des menschlichen Verstandes An enquiry concerning human understanding, a critical edition An inquiry concerning human understanding An Enquiry concerning human understanding
dc:subject
Théorie de la connaissance Knowledge, Theory of Hume, David (1711-1776). An enquiry into human understanding Entendement (philosophie) -- 18e siècle Hume, David (1711-1776) -- Critique et interprétation Entendement (philosophie) Théorie de la connaissance -- 18e siècle Knowledge, Theory of -- Early works to 1800
skos:prefLabel
Enquiry into human understanding
dcterms:language
n9:eng
dcterms:subject
n8:id n5:id n14:id n17:id
dc:title
Enquiry into human understanding
skos:note
Il est vain de prétendre enseigner les principes et les contenus de la philosophie de Hume. Et le problème n’est pas de laisser sa place à la controverse, mais de comprendre qu’on n’a pas affaire à un système, que les principes sont obscurs et que les contenus sont sceptiques. La carrière du commentaire est indéfiniment ouverte, pour peu qu’on ne verse pas dans le dogmatisme. Par une rationalité constamment déceptive, Hume reconduit tous ceux qui s’intéressent à lui, commentateurs compris, à l’esprit de la philosophie. En un mot, et c’est la meilleure raison du commentaire, Hume n’enseigne pas, il invite à philosopher.» Michel Malherbe.
dc:type
Text
n18:P1001
n19:T1009
rdaw:P10219
1869
rdau:P60049
n12:1020
dcterms:temporal
n15:id