This HTML5 document contains 27 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

PrefixNamespace IRI
n16http://www.idref.fr/027348202/
n10http://www.idref.fr/027226794/
marcrelhttp://id.loc.gov/vocabulary/relators/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://www.idref.fr/029357993/
n21http://www.idref.fr/027884368/
n17http://www.idref.fr/026374889/
n2http://www.idref.fr/211520810/
n4http://www.idref.fr/027253139/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdauhttp://rdaregistry.info/Elements/u/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n18http://lexvo.org/id/iso639-3/
n14http://iflastandards.info/ns/isbd/terms/contentform/
rdachttp://rdaregistry.info/Elements/c/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n20http://www.idref.fr/02722953X/
frbrhttp://purl.org/vocab/frbr/core#
n13http://iflastandards.info/ns/isbd/elements/
n19http://www.idref.fr/121330346/
n12http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/
rdawhttp://rdaregistry.info/Elements/w/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
Subject Item
n2:id
rdf:type
frbr:Work rdac:C10001
marcrel:ths
n9:id
marcrel:aut
n19:id
skos:altLabel
CREATIVES AND THEIR PUBLICS AT WORK : COMMUNICATION IN ADVERTISING, AS A CO-CONSTRUCTION. A COMPARATIVE ANALYSIS OF POSTER ADVERTISING IN FRANCE AND IN BRAZIL
dc:subject
Thèses et écrits académiques /COMMUNICATION PUBLICITAIRE/PUBLICITE/BRESIL/CREATION PUBLICITAIRE/AFFICHES Affiches -- Brésil Affiches -- France Publicité extérieure -- France Publicité extérieure -- Brésil SOCIOLOGIE : SOCIOLOGIE DES MEDIAS SOCIOLOGIE ECONOMIQUE
skos:prefLabel
Créatifs et publics à l'oeuvre, la communication publicitaire, une co-construction, analyse comparative de la publicité par voie d'affiche en France et au Brésil
dcterms:language
n18:fra
dcterms:subject
n4:id n16:id n21:id
dc:title
Créatifs et publics à l'oeuvre, la communication publicitaire, une co-construction, analyse comparative de la publicité par voie d'affiche en France et au Brésil
marcrel:dgg
n17:id
skos:note
AU TRAVERS D'UNE APPROCHE COGNITIVE ET SOCIALE, LA COMMUNICATION PUBLICITAIRE (LA PRODUCTION ET LA RECEPTION DES AFFICHES) EST ENVISAGEE EN TANT QU'OBJET D'UN PROCESSUS DE CO-CONSTRUCTION DE SIGNIFICATIONS, DONT LES MECANISMES ET LES OPERATIONS PEUVENT ETRE CARACTERISES PAR LA DOUBLE INSERTION DE LA COMMUNICATION PUBLICITAIRE: DANS LA SPHERE SOCIO-ECONOMIQUE ET DANS LA SPHERE SOCIO-CULTURELLE. DEUX AXES D'ANALYSES SONT PRIVILEGIES. LE PREMIER PORTE SUR LES ELEMENTS SOCIO-ECONOMIQUES INSCRITS DANS LA MATERIALITE DE L'AFFICHE. CEUX-CI INTERVIENNENT AUSSI DANS LA CONSTRUCTION DES ENSEMBLES SCRIPTO-VISUELS PROPOSES PAR LES CREATIFS PUBLICITAIRES AINSI QUE DANS LES DIFFERENTES LECTURES QU'EN FONT LES INDIVIDUS. LE DEUXIEME AXE D'ANALYSE EST CENTRE SUR LES MECANISMES SOCIO-CULTURELS QUI TRAVERSENT LES TROIS MOMENTS DU PROCESSUS DE COMMUNICATION: LA CREATION, LES AFFICHES ET LA RECEPTION. COMMUNICATION IN ADVERTISING (THE PRODUCTION AND PERCEPTION OF POSTERS) IS ANALYSED AS A CO-CONSTRUCTION OF MEANING, WHOSE OPERATIONS PARTAKES OF THE DUAL NATURE OF COMMUNICATION IN ADVERTISING : IT BELONGS TO THOSE SOCIO-ECONOMIC AND SOCIO-CULTURAL FIELDS. THE ANALYSIS GOES ALONG TO AXES: ONE IS CONCERNED WITH THE SOCIO-ECONOMICS ASPECTS INHERENT IN THE POSTER. THEY ARE ALSO CONNECTED TO THE MEANINGFULL CONSTRUCTION OF SCRIPTO-VISUELS ELEMENTS. DIVISED BY CREATIVES AND TO THEIR VARIOUS INTERPRETATIONS BY THE PUBLICS. THE OTHER AXIS STUDIES THE SOCIO-CULTURAL PROCESSES PRESENT IN THE THREE PHASES OF COMMUNICATION: PRODUCTION, POSTER AND PERCEPTION.
dc:type
Text
n13:P1001
n14:T1009
rdaw:P10219
1991
rdau:P60049
n12:1020
dcterms:spatial
n10:id n20:id