. "Identit\u00E9 (philosophie)" . . . "This study concerns the process of identity and the school adaptation, examined in the population of adolescents in immigration situation. It covers the field of education and clinial psychology which accounts for the implication of unconsciosness and singularity of the subject. This research concernes a population of koreans adolescents living in France and is realized by the \\\"semi-directives\\\" interviwes of 22 adolescents aged between 13 and 19 years of age including 10 boys and 12 girls. To study the processus of adaptation , we examine on the one hand, psychological balance, cultural adaptability, psycuological aptitude of the subject learning under situation of immigration, and the other hand, impact of the participation of the immigrants in there communutary institutional activities. we conclude that the capacity of reaching an intermediate psychological, cultural space would be a fgactor of identity and school adaptation." . "2006" . . . "Identit\u00E9 (psychologie)" . . "Text" . "Sud-Cor\u00E9ens -- France" . . "Adolescents et institutions communautaires en immigration, de l'adaptation identitaire et scolaire chez les adolescents sud-cor\u00E9ens en France, approche clinique" . . "Adolescents et institutions communautaires en immigration, de l'adaptation identitaire et scolaire chez les adolescents sud-cor\u00E9ens en France, approche clinique" . . . . "Th\u00E8ses et \u00E9crits acad\u00E9miques" . . . "Adolescents -- France" . . . . . . . "Adolescence and communautary institutions in immigration, of the identity and the school adaptations in Korean adolescents living in France, clinical approach" . "Cor\u00E9ens -- Acculturation -- France" . . . . "\u00C9migration et immigration" . "Adolescents appartenant \u00E0 des minorit\u00E9s -- France -- Psychologie" . . "L'objectif de cette recherche est d'examiner les processus d'adaptation identitaire et scolaire chez des adolescents en situation d'immigration.Notre sujet d'\u00E9tude s'inscrit \u00E0 la fois dans le champ de l'\u00E9ducation et de la psychologie clinique qui rend bien compte de l'implication de l'inconscient et de la singularit\u00E9 du sujet. Cette \u00E9tude porte sur une population des adolescents cor\u00E9ens vivants en France et est r\u00E9alis\u00E9e par des entretiens semi-directifs de 22 adolescents \u00E2g\u00E9s d'entre 13 et 19 ans dont 10 gar\u00E7ons et 12 filles. Pour \u00E9tudier les processus d'adaptation, nous examinons d'une part l'\u00E9quilibre psychologique, l'adaptabilit\u00E9 culturelle, la clinioque du sujet apprenant en situation d'immigration et d'autre part l'impact du r\u00F4le que joue la participation des immigr\u00E9s aux activit\u00E9s de leurs institutions communautaires. Nous concluons que la capacit\u00E9 de construction de l'espace interm\u00E9diaire psychique et culturel serait un facteur \u00E0 la fois de l'adaptation identitaire et de l'adaptation scolaire." . . . . "Cor\u00E9ens -- Int\u00E9gration sociale -- France" . "Adaptation scolaire" . "Enfants de travailleurs \u00E9trangers -- France -- Psychologie" .