This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

PrefixNamespace IRI
n25http://www.idref.fr/087582929/
n34http://www.idref.fr/027226794/
n24http://www.idref.fr/02819005X/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
marcrelhttp://id.loc.gov/vocabulary/relators/
n16http://www.idref.fr/031359922/
n2http://www.idref.fr/234825952/
n18http://www.idref.fr/02723178X/
n10http://www.idref.fr/035200243/
n7http://www.idref.fr/077712986/
n29http://www.idref.fr/027795551/
n8http://www.idref.fr/027253139/
n21http://www.idref.fr/050615726/
n20http://www.idref.fr/112597815/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdauhttp://rdaregistry.info/Elements/u/
n17http://www.idref.fr/027731227/
n30http://www.idref.fr/027495671/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n11http://www.idref.fr/026536471/
n9http://lexvo.org/id/iso639-3/
n14http://www.idref.fr/069644462/
n32http://iflastandards.info/ns/isbd/terms/contentform/
n26http://www.idref.fr/200716271/
rdachttp://rdaregistry.info/Elements/c/
n5http://www.idref.fr/050665391/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://www.idref.fr/032742053/
frbrhttp://purl.org/vocab/frbr/core#
n27http://www.idref.fr/234787228/
n31http://iflastandards.info/ns/isbd/elements/
n23http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/
rdawhttp://rdaregistry.info/Elements/w/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://www.idref.fr/200691422/
Subject Item
n2:id
rdf:type
rdac:C10001 frbr:Work
marcrel:ths
n7:id n11:id n19:id n20:id n24:id n25:id
marcrel:aut
n27:id
skos:altLabel
Counterbalance school inequalities in secondary education in France, studies based on PISA, CEDRE and TALIS
dc:subject
Éducation prioritaire Thèses et écrits académiques Programme international pour le suivi des acquis des élèves Économie de l'éducation Éducation -- Évaluation -- Enquêtes Démocratisation de l'enseignement Enseignement secondaire -- France -- 2000-.... Inégalités scolaires
skos:prefLabel
Compenser les inégalités dans le secondaire en France, études à partir des enquêtes PISA, CEDRE et TALIS
dcterms:language
n9:fra
dcterms:subject
n8:id n14:id n17:id n18:id n21:id n29:id n30:id
dc:title
Compenser les inégalités dans le secondaire en France, études à partir des enquêtes PISA, CEDRE et TALIS
marcrel:dgg
n26:id
marcrel:opn
n10:id n12:id n16:id
skos:note
La lutte contre les inégalités scolaires est l’un des fondements de l’éducation en France. La mise enoeuvre de l’égalité des chances, la lutte contre les inégalités sociales et territoriales à l’école sont inscrites dans le premier article du code de l’éducation. Cependant, les inégalités scolaires persistent et tendent à s’accroître ces dernières années. À l’aide de troisessais mobilisant trois bases de données (PISA, Cedre et TALIS) d’évaluations internationales et nationales, cette thèse souhaite apporter un regard nouveau sur la compensation des inégalités pour les élèves scolarisés dans le secondaire en France. The fight against educational inequality is one of the foundational principles of education in France. Implementing equal opportunity and the fight against social and geographical inequality are inscribed in the first article in the Code of Education. However, educational inequality persists and has continued to increase these past years. Using data sets from threedifferent international and national evaluations (PISA, Cedre, and TALIS), this dissertation seeks to bring a new perspective on the reduction of inequality for students enrolled in secondary education in France.
dc:type
Text
n31:P1001
n32:T1009
rdaw:P10219
2017
rdau:P60049
n23:1020
dcterms:temporal
n5:id
dcterms:spatial
n34:id