About: La communication financière des entreprises françaises et britanniques sur les sites WEB, contenu et motivations   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

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type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • The determinants and characteristics of corporate reporting on the Internet by French and UK companies
dc:subject
  • Questionnaires
  • Thèses et écrits académiques
  • Information financière
  • Compétitivité (économie politique)
  • Agence, Théorie de l'
  • Sites Web
  • Entreprises -- Systèmes d'information -- France
  • Entreprises -- Systèmes d'information -- Grande-Bretagne
preferred label
  • La communication financière des entreprises françaises et britanniques sur les sites WEB, contenu et motivations
Language
Subject
dc:title
  • La communication financière des entreprises françaises et britanniques sur les sites WEB, contenu et motivations
Degree granting institution
note
  • Based on the agency and signalling theories and the costs- benefit analysis, we study in this research the different factors influencing the extent of Internet-based financial reporting by French and UK companies. The first part was devoted to the theoretical framework and to the related literature explaining voluntary disclosure. The second part presents the results of the empirical study. The descriptive part of the study reveals a significant difference in the amount and the presentation of information at corporate Web sites of French and UK companies. The study treated, using a linear multiple regression analysis, applied to a sample of 106 French companies and 76 UK companies, the reasons for the differences in the online disclosure practices by testing the association between seven firm-specific factors and the level of Web disclosure. The results of multivariate analysis showed that ownership structure and the competitive costs are the most important factors explaining the voluntary Internet-based disclosures by French and UK companies. Foreign listing place is only significant for UK companies sample and profitability appeared to be only significant for the French sample. The external financing have no predictive value for the Internet-reporting practices of the French and UK companies. Another important result is that the explanatory power of our model is greater for the dimension measuring the amount of information disseminated than for the presentation dimension.Results of this research enhance our understanding of disclosures practices on the Internet in France and in the UK and their determinants.
  • Dans le cadre des théories de l’agence et du signal et de l’analyse « coûts bénéfices », nous avons cherché à étudier les déterminants de la communication financière sur les sites Internet des entreprises françaises et britanniques. La première partie de cette recherche a été consacrée à la présentation du cadre théorique et de la littérature empirique se rapportant aux déterminants de la divulgation volontaire d’information. La deuxième partie rend compte de l’étude empirique réalisée. Notre étude empirique a traité, à l’aide de la régression linéaire par la méthode des moindres carrés ordinaires appliquée à un échantillon de 106 entreprises françaises et 76 entreprises britanniques, l’impact des caractéristiques du pays d’origine et des facteurs liés aux caractéristiques des entreprises sur les pratiques de la diffusion d’information sur les sites Internet. Les résultats montrent que la communication financière des entreprises françaises et britanniques à travers le Web dépend largement des facteurs macroéconomiques de leur pays d’origine. L’influence de la dispersion du capital et du risque concurrentiel sur les pratiques de diffusion d’information via les sites Internet des entreprises françaises et britanniques a été confirmée. Nos résultats montrent que la place de cotation étrangère détermine les pratiques de publication d’information à travers les sites Web des entreprises britanniques et que la performance économique constitue un facteur incitatif à la communication financière pour les entreprises françaises. Nos analyses multivariées démontrent que notre modèle explique plus le contenu des sites Web que la forme de présentation de l’information présentée en ligne. Les résultats de cette recherche contribuent à la connaissance des caractéristiques de la diffusion d’information sur Internet en France et en Grande-Bretagne et des préoccupations qui la déterminent.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2006
has content type
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


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