About: Compenser les inégalités dans le secondaire en France, études à partir des enquêtes PISA, CEDRE et TALIS   Goto Sponge  NotDistinct  Permalink

An Entity of Type : rdac:C10001, within Data Space : data.idref.fr associated with source document(s)

AttributesValues
type
Thesis advisor
Author
alternative label
  • Counterbalance school inequalities in secondary education in France, studies based on PISA, CEDRE and TALIS
dc:subject
  • Programme international pour le suivi des acquis des élèves
  • Inégalités scolaires
  • Économie de l'éducation
  • Thèses et écrits académiques
  • Démocratisation de l'enseignement
  • Éducation prioritaire
  • Éducation -- Évaluation -- Enquêtes
  • Enseignement secondaire -- France -- 2000-....
preferred label
  • Compenser les inégalités dans le secondaire en France, études à partir des enquêtes PISA, CEDRE et TALIS
Language
Subject
dc:title
  • Compenser les inégalités dans le secondaire en France, études à partir des enquêtes PISA, CEDRE et TALIS
Degree granting institution
Opponent
note
  • La lutte contre les inégalités scolaires est l’un des fondements de l’éducation en France. La mise enoeuvre de l’égalité des chances, la lutte contre les inégalités sociales et territoriales à l’école sont inscrites dans le premier article du code de l’éducation. Cependant, les inégalités scolaires persistent et tendent à s’accroître ces dernières années. À l’aide de troisessais mobilisant trois bases de données (PISA, Cedre et TALIS) d’évaluations internationales et nationales, cette thèse souhaite apporter un regard nouveau sur la compensation des inégalités pour les élèves scolarisés dans le secondaire en France.
  • The fight against educational inequality is one of the foundational principles of education in France. Implementing equal opportunity and the fight against social and geographical inequality are inscribed in the first article in the Code of Education. However, educational inequality persists and has continued to increase these past years. Using data sets from threedifferent international and national evaluations (PISA, Cedre, and TALIS), this dissertation seeks to bring a new perspective on the reduction of inequality for students enrolled in secondary education in France.
dc:type
  • Text
http://iflastandar...bd/elements/P1001
rdaw:P10219
  • 2017
has content type
Temporal Coverage
Spatial Coverage
is primary topic of
is rdam:P30135 of
Faceted Search & Find service v1.13.91 as of Aug 16 2018


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3229 as of May 14 2019, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (70 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software